
Met de geplande overname van Eurolines door Flixbus dreigt er een titanenstrijd te ontstaan in Europa, zegt correspondent Derk Marseille. Het nieuws komt namelijk net na het bericht dat het veel grotere Franse staatsbedrijf Blablacar buslijnen in Duitsland en de Benelux wil openen.
Hoewel Flixbus het heel goed doet, ligt er wel een gevaar op de loer. Het bedrijf dat zes jaar geleden als kleine start up is begonnen, wil ook uitbreiden in Rusland en de Verenigde Staten. Zo’n enorme groei is volgens Marseille wel een heel groot risico,
- Luister naar de bijdrage van Derk Marseille op BNR Nieuwsradio
Podcast Flixbus
Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.
Luister ook:
Derk Marseille spreekt Arthur Kamminga, planner bij het snelgroeiende Flixbus. Hij vertelt waarom de startup zo kan groeien, hoe hij dealt met overheden en hoe je een goede route plant.
Podcast: Achter de schermen bij het snelgroeiende Flixbus met Arthur Kamminga
Lees ook:
Het Duitse Flixbus/Meinfernbus heeft de ambitie om een Europees netwerk op te zetten. Vanaf vrijdag opent het bedrijf lijnen die ook buiten Duitstalige landen beginnen of eindigen, schrijft OV Magazine. Het is weer een grote stap in de razendsnel veranderende busmarkt, sinds Duitsland deze heeft opengesteld voor commerciële aanbieders, iets wat de Duitse OV-markt flink opschudt.
Vanaf 21 mei rijdt de dienst viermaal daags naar Brussel en twee keer per dag naar Parijs. Ook komen er verbindingen naar Antwerpen en München, meldt OV Magazine. Op korte termijn wil het bedrijf ook rijden tussen Maastricht en Brussel met een stop in Luik. In de toekomst wil het bedrijf een Europees netwerk opzetten, waarbij Duitsland niet meer per se het middelpunt is.