Podcast – Waarom Duitse autofabrikanten luisteren naar deze studenten uit Eindhoven

Ingenieurs van Duitse autofabrikanten keken met enige scepsis toen de Eindhovense studenten kwamen voorrijden met 's werelds eerste circulaire auto Noah. Cas Verstappen van het studententeam vertelt hoe de auto van suiker en vlas vervolgens toch weet te overtuigen.

Nederlandse studententeams slagen er bijna jaarlijks in om de internationale pers te halen met verrassende uitvindingen. Dit jaar is het de beurt aan ’s werelds eerste circulaire auto Noah van de TU Eindhoven. De 22 studenten die de conceptauto van suiker, vlas en biohars binnen 9 maanden ontwikkelden, zijn op Europa-tournee langs de beleidsmakers in Brussel en de grote autofabrikanten in Frankrijk, Italië en Duitsland.

Via München (BMW), Berlijn (Nederlandse ambassade), Wolfsburg (VW) en Aken is de duurzame auto weer teruggekeerd in Eindhoven. Woordvoerder Cas Verstappen heeft het druk met de Duitse media die grote belangstelling tonen in Noah, dat binnenkort ook officieel wordt toegelaten op de openbare weg.

In Berlijn vertelt Verstappen wat Duitse autofabrikanten zo bijzonder vinden aan het werk van de studenten uit Eindhoven.

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Weet je dankzij dit artikel meer over Duitsland? Deel het met je collega's en vrienden:

Artikel door:
Derk Marseille

Derk Marseille (1980) legde samen met Bertus Bouwman en Roy van Veen het fundament voor Duitslandnieuws.nl. Sinds 2005 actief bij BNR Nieuwsradio is dit zijn eerste eigen onderneming. Derk doet de eindredactie, de podcast en werkt creatieve concepten uit in samenwerking met externe partijen. Daarnaast is Derk veelvuldig actief als dagvoorzitter en moderator op internationale events. In het Engels, Duits en uiteraard het Nederlands.