
Sociale innovatie staat centraal bij de Duitslanddag van CreativeNL tijdens de Dutch Design Week op maandag 24 oktober. Aanmelden is nog mogelijk.
CreativeNL presenteert tijdens de Dutch Design Week een vierdaags festival en netwerkprogramma over impact maken in het buitenland op maandag 24 oktober in Eindhoven (15.00 tot en met 19.00 uur). Meer informatie en aanmelden
Internationale innovatie tijdens Dutch Design Week 2022
Tijdens de editie van de Dutch Design Week 2022 presenteert CreativeNL een vierdaags festival en netwerkprogramma over sociale innovatie, ruimtelijk ontwerp, circulair ontwerp, immersive content en experience design.
Elke dag staat een land centraal. Te beginnen met Duitsland. De dagen erna volgen de Verenigde Staten, China en de rest van de wereld.
Sociale innovatie hoofdthema tijdens Duitslanddag
Hoe creëer je impact in sociale innovatie in Duitsland? Dat is de rode draad tijdens de Duitslanddag op 24 oktober 2022 (15.00 tot en met 19.00 uur). De invalshoek: hoe draagt de Nederlandse creatieve industrie bij aan sociale innovatie in Duitsland?
De Duitslanddag wordt geopend door Carina Weijma, business development manager Duitsland voor CreativeNL.
Het panel met gasten uit Duitsland bestaat uit dr. Olaf Kranz, hoofd van het Team of Excellence voor de Cultuur en Creatieve Industrie van de stad München en Juliane Kahl, directeur Responsive Fashion Institute (zie foto). Zij haalde eerder dit jaar het nieuws met een speurtocht in München waar jongeren via QR-codes meer leerden over hoe duurzaam mode is.
Dan is het tijd voor het Nederlandse panel met cultureel attaché Valerie-Anne Houppermans op de Nederlandse ambassade in Berlijn en Marcel Schreuder, oprichter en managing partner van Springtime, ondernemer uit Amsterdam. Zij behandelen het thema Social Design: mobiliteit en steden.
Hoe kunnen schoenen, de slimme stad en data elkaar helpen?
Daarna is het tijd voor een debat tussen Troy Nachtigall, hoogleraar Hogeschool Amsterdam, en Juliane Kahl. Zij gaan in op de vraag: Hoe kunnen schoenen, de slimme stad en data elkaar helpen?
Vervolgens bespreekt Ruben Lentz (partner bij BLOC) wat het verband is tussen social design & architectuur, in het bijzonder met betrekking tot de Dutch Mountains in Eindhoven.
Directeur Lisa Braun van de Munich Creative Business Week vertelt daarop waarom je je als Nederlands creatief bedrijf moet presenteren tijdens de MCBW in 2023. “Een inspirerend platform om aan deel te nemen als je de stap naar Duitsland wilt zetten.”
De middag wordt afgesloten met een netwerkborrel van CreativeNL en de Nederlandse Ambassade Berlijn
Livestream Duitslanddag tijdens de Dutch Design Week 2022
Het programma is ook te volgen via de livestream. Bekijk op deze site ook het volledige programma.