Ga naar inhoud

D-Talk – Dit staat er in de Duitse verkiezingsprogramma’s

Wat kiest Duitsland? Dit staat er in de Duitse verkiezingsprogramma's over Smart Mobility, Energie, Digitalisering en Gezondheidszorg.
Duitse verkiezingsprogramma's

Duitsland gaat op 26 september naar de stembus. Ook voor Nederland is het van groot belang om te weten welke koers de oosterburen nemen als grootste handelspartner en belangrijkste lidstaat binnen de Europese Unie. Wat staat er eigenlijk in de Duitse verkiezingsprogramma’s en wat betekent dit voor Nederland?

Dat is het thema van de nieuwe D-Talk. In deze videoserie van Duitslandnieuws.nl en de Duits-Nederlandse Handelskamer behandelen experts relevante achtergronden bij het nieuws. De onderwerpen zijn gericht op ondernemers en beleidsbepalers voor wie Duitsland van doorslaggevend belang is.

Duitse verkiezingsprogramma’s uitgespit

In deze aflevering van D-Talk praten moderator Derk Marseille en woordvoerder Kristina Ullrich van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) over de Bondsdagverkiezingen. De DNHK heeft de Duitse verkiezingsprogramma’s vergeleken op de thema’s Smart Mobility, Energie, Digitalisering en Gezondheidszorg.

Op 26 september organiseert de DNHK vanaf 17.00 uur in Sociëteit Nieuwspoort, de Wahlabend. Sprekers zijn onder meer Ron van het Hof (voorzitter DNHK), Thomas Boom (partner Meines Holla & Partners) en Ton Nijhuis (directeur DIA). Meer informatie en aanmelden

Bekijk de nieuwe aflevering van D-Talk:

Derk Marseille spreekt woordvoerder Kristina Ullrich van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) over de Bondsdagverkiezingen

Eerdere afleveringen van D-Talk

Zowel in Duitsland als in Nederland wordt volop geïnvesteerd in waterstof

Bekijk eerdere afleveringen:

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.