Ga naar inhoud

Podcast – Hoe je na de Fipronil-affaire in Duitsland het imago van het Nederlandse ei repareert

Met het Fipronil-schandaal liep het Nederlandse ei grote imagoschade op. Zeker in Duitsland, waar Nederland jaarlijks miljarden eieren verkoopt. Directeur Ben Dellaert van brancheorganisatie OVONED vertelt hoe hij het vertrouwen van de Duitsers wil terugwinnen.

Nederland produceert zo’n 10 miljard eieren per jaar, daarvan is de helft bestemd voor de Duitse markt. Het Nederlandse ei kreeg een enorm slechte naam in Duitsland na het uitkomen van het Fripronil-schandaal. Hoewel ook Duitse eieren besmet waren, werd in Duitse media breed uitgemeten dat de bron uit Nederland kwam.

De Nederlandse pluimveesector moet dus flink aan de bak bij de oosterburen om het imago te redden. Ben Dellaert is directeur van brancheorganisatie OVONED en vertelt wat hij doet om de Duitsers te overtuigen van het Nederlandse ei.

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Luister ook naar:

‘Gouda aus Holland’ is in elke Duitse supermarkt te krijgen. Kaasmaker Kees Remijn van Kaashandel Remijn denkt Duitse consumenten te kunnen overtuigen met kaas waar wat langer aandacht aan is besteed.

Podcast – Deze Nederlandse kaasmaker wil Duitse klanten lekker maken voor ‘slow kaas’

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.