Podcast – Hoe telers uit Venlo zichzelf beter op de kaart willen zetten in Duitsland

De Duitse consument koopt het liefste versproducten uit de eigen regio. Telers uit de regio rond Venlo hebben daarom iets bedacht om nog meer in de smaak te vallen over de grens.

De Duitse consument kiest het liefste voor producten uit de streek, ook als deze net over de grens uit Noord-Limburg komen. Daarom komen zes bedrijven uit de regio Venlo met het regiomerk ‘Die Frischen‘. Frankort & Koning, Kompany, Staay-Van Rijn, ZON Fruit & Vegetables, Fossa Eugenia en Nedalpac presenteerden het label afgelopen donderdag op de grootste beurs voor groente en fruit ter wereld, de Fruit Logistica in Berlijn.

Om de haalbaarheid te toetsen en de ontwikkeling van Die Frischen te stimuleren heeft de provincie Limburg een bijdrage gedaan van 150.000 euro. De eerste productverpakking werd daarom in Berlijn in ontvangst genomen door Hubert Mackus, gedeputeerde van Provincie Limburg. “We zijn trots op de kwaliteit van producten uit onze regio en willen dat we een vooraanstaande regio blijven in alle opzichten.”

Om te onderstrepen dat Die Frischen uit Venlo komt, hanteren de Limburgers de leus ‘Venlomenalgut‘.

Arnoud van Stralen is directeur van telerscoöperatie Kompany, één van de zes deelnemende bedrijven. Hij vertelt waarom de Limburgers op deze manier de Duitse buren nog beter denken te kunnen bedienen.

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Weet je dankzij dit artikel meer over Duitsland? Deel het met je collega's en vrienden:

Artikel door:
Duitslandnieuws logo

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.