Podcast – Hoe de Nederlandse telers het Wasserbombe imago in Duitsland wisten te kantelen

De Duitse consument bijzonder kritisch op het gebruik van pesticiden bij groente en fruit. Lobbyist Driekus van de Ven wil hen tijdens de Grüne Woche laten zien welke alternatieven Nederlandse telers ontwikkelen. Ook vertelt hij waarom Duitsers nauwelijks nog aan Wasserbombe denken bij Hollandse tomaten.

Nog niet zo lang geleden stond de Nederlandse tomaat in Duitsland bekend als Wasserbombe. Van der Ven legt uit hoe de telers uit Nederland dit beeld hebben weten te kantelen. Een op de twee verkochte tomaten in Duitsland komt uit de Nederlandse kas.

Consumenten in Europa kopen steeds minder groente en fruit in de supermarkt. Tegelijk stijgen de productiekosten voor telers door toenemende regeldruk en milieueisen. Driekus van de Ven vertelt hoe de sector zich hier uit probeert te redden.

 

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Weet je dankzij dit artikel meer over Duitsland? Deel het met je collega's en vrienden:

Artikel door:
Duitslandnieuws logo

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.