Podcast – Andrés Lauer over hoe Universal Music kan overleven in de digitale wereld

Hoe kan een groot platenlabel zoals Universal Music overleven nu internet de hele muziekindustrie overhoop gooit? Derk Marseille vraagt het Andrés Lauer die als digital strategist zoekt naar startups en nieuw talent.

Hoe ziet het internationale startuplandschap in de muziekindustrie er eigenlijk uit en waar gaat het naartoe? Waarom komt er zo weinig innovatie uit de muziekindustrie zelf? Welke startups doen het goed in de ogen van investeerders en wat kan je leren van succesvolle bedrijven? Is kapitaal het belangrijkste voor een startup om te slagen?

Deze en andere vragen besprak Derk Marseille deze week als panelleider met experts van één van ’s werelds grootste muzieklabels, de unieke Europese musictech incubator en de eerste Duitse musictech accelerator. Het gesprek vond plaats tijdens de conferentie Most Wanted Music 2017 in Berlijn.

Deze week:

Andrés Lauer werkt als digital strategist voor Universal Music Central Europe en Deutsche Grammophon. Hij rapporteert daarbij direct aan de ceo. Zijn specialisaties zijn strategie, marketing en media. Na gestudeerd te hebben in onder meer Wenen en Mannheim, richtte hij een uitgeverij op en was hij chef markteting voor de Famefabrik Medienagentur. Hij adviseerde diverse artiesten en bands direct bij hun digitale strategie.

Podcast Andrés Lauer

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Weet je dankzij dit artikel meer over Duitsland? Deel het met je collega's en vrienden:

Artikel door:
Derk Marseille

Derk Marseille (1980) legde samen met Bertus Bouwman en Roy van Veen het fundament voor Duitslandnieuws.nl. Sinds 2005 actief bij BNR Nieuwsradio is dit zijn eerste eigen onderneming. Derk doet de eindredactie, de podcast en werkt creatieve concepten uit in samenwerking met externe partijen. Daarnaast is Derk veelvuldig actief als dagvoorzitter en moderator op internationale events. In het Engels, Duits en uiteraard het Nederlands.