Ga naar inhoud

Grafiek: De 10 meest succesvolle webshops van Duitsland

Duitsland telt meer dan een half miljoen webshops. De prognose is dat de Duitse ecommercemarkt ook dit jaar weer met dubbele cijfers zal groeien. Analisten gaan uit van een totale omzet van 43,6 miljard euro. Tchibo, Zalando en Quelle voeren de lijst aan. Daaruit blijkt dat de webwinkel met de meeste bezoekers niet automatisch ook het beste verkoopt.

Wanneer is een webshop succesvol en welke factoren zijn bepalend voor klanten om iets te kopen? Met die vragen heeft statistiekbureau Statista zich bezig gehouden en de succesfactoren voor de ‘hoogste koopwaarschijnlijkheid’ gevonden.

In totaal werden voor webshops in 11 productsegmenten 115 criteria onder de loep genomen. Denk dan aan thema’s als structuur en gebruiksvriendelijkheid, betrouwbaarheid, veiligheid, service, communicatie, betaling, koop en bezorging en technische details.

Klikken, klikken, niet kopen

Uit de resultaten blijkt dat er niet altijd een relatie bestaat tussen hoge traffic en de waarschijnlijkheid dat er ook echt iets gekocht wordt. Zo heeft bijvoorbeeld webwarenhuis Amazon een meer dan bovengemiddeld hoog aantal bezoekers, terwijl dat zich relatief minder vaak gekocht wordt dan bij Quelle dat veel minder bezoekers heeft.

Infografik: Klicken heißt nicht gleich kaufen | Statista

Uitvoerige analyses zijn te lezen in het Duits bij Online-Shop-Studie 2015

Duitslandnieuws over e-commerce

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.