Ga naar inhoud

Frau Antje braucht ein Partner

Laatst reed ik naar mijn werk en ik dacht ineens hoe goed jullie Hollanders eigenlijk in marketing zijn. Daar kijken wij in Duitsland best wel eens tegen op, want laten we eerlijk zijn: het is vaker jullie verhaal eromheen dat goed in elkaar zit, dan jullie producten zelf.

Maar toegegeven, er zijn ook uitzonderingen.

Neem een voorbeeld aan Frau Antje: al sinds de 60’er jaren een icoon als het gaat om de promotie van Nederlandse zuivelproducten, en inmiddels uitgegroeid tot bijna ‘de’ ambassadrice van Nederland in de haar omringende landen. En, dat lijkt mij terecht. Zuivelproducten van Nederlandse komaf zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit. Dus hier is het niet alleen het verhaal dat het ‘m doet.

Een nog onlangs gehouden onderzoek toonde aan dat bijna 90% van de Duitsers Frau Antje kent – al dan niet in de veronderstelling verkerend dat daarmee Linda deee Mol wordt bedoeld.

Maar stel nou dat de Nederlanders inderdaad beter zijn in marketing dan Duitsers, en stel nou dat Duitsers inderdaad beter zijn in het produceren van hoogwaardige producten, dan is het toch dringend noodzakelijk dat er voor ‘Duitsland’ een equivalent van Frau Antje komt?

Zeker gezien de innige betrekkingen tussen beide landen en de goede relaties, moet Frau Antje een vent aan de haak weten te slaan. Of desnoods dat er een sympathieke Duitser haar het hof maakt? We kunnen haar niet in haar met Omo gewassen witte hemdje laten staan!….

Ik roep u daarom allen op, lieve lezers, om op zoek te gaan naar een stoere archetypische Duitse man, ondernemend, gestructureerd, beleefd, sportief en strict en bovendien om voor hem een mooie naam te verzinnen. Een naam die op langere termijn moet gaan klinken als een klok en die kenmerkend is voor de Duitser van vandaag de dag. Hij moet de rol van ambassadeur voor de Duitse ‘Manufaktur’ innemen. Ook voor de langere termijn.

Zodat ook wij onze prachtige producten eindelijk op een Hollandse manier aan de man – nee vrouw – kunnen brengen.

Uw reacties zijn welkom op de redactie!

Servus,

uw Ursula W.

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: