Ga naar inhoud

3 Grafieken: Wat Duitse consumenten het liefste online bestellen

Zeker, Duitsland is nog lang niet zo actief op internet als de Nederlanders. Maar tegelijkertijd komen hier ook internetreuzen als Zalando vandaan die veel consumenten de eerste stappen online hebben laten zetten. Andere grote spelers zijn postorderbedrijf Otto en het Amerikaanse Amazon. Deze 12 producten kochten de Duitsers afgelopen jaar het vaakst online.

De grote online krachtpatsers zijn ook terug te vinden in het online koopgedrag van de Duitse consument. Het vaakst kochten ze kleding en sportartikelen. Daarop volgen gebruiksartikelen als meubels en speelgoed.

Op nummer drie staan de boeken, e-books, kranten en tijdschriften. Vakanties en tickets voor events complementeren de Top 5.
Infografik: Das kaufen deutsche Onlineshopper | Statista

Steeds vaker levensmiddelen

Helemaal onderaan bungelt de warengroep levensmiddelen en spullen voor dagelijks gebruik. Toch koopt de Duitse consument dit steeds vaker. Vooral het aantal mensen dat nog nooit dergelijke producten online heeft besteld daalde afgelopen jaar.

Infografik: Deutsche kaufen mehr Lebensmittel im Netz | Statista

Amazon verreweg de grootste

Een lijstje dat we al eerder publiceerden, maar toch leuk is om er even bij te pakken: dit zijn de tien grootste webwinkels van Duitsland. Opvallend is de enorme voorsprong van het Amerikaanse Amazon. En het aloude postorderbedrijf Otto was in 2013 meer dan dubbel zo groot als de jonge honden van Zalando.

 

Bron: Manager Magazin/Statista
Bron: Manager Magazin/Statista

Duitslandnieuws over e-commerce

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland Schrijf je in
voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.