Podcast – Hoe de Efteling Duitse gasten enthousiast wil maken voor het sprookjesbos

Zelfs Holle Bolle Gijs spreekt tegenwoordig Duits. Sandra Neumann-Rystow vertelt hoe attractiepark de Efteling steeds meer Duitse gasten weet te trekken.

De Efteling is een begrip in Nederland, terwijl het in potentie ook gasten uit andere landen kan trekken. Het attractiepark uit Kaatsheuvel opende daarom een marketingbureau in Duitsland om meer bekendheid te krijgen bij de oosterburen. Het is goed te bereiken, vanuit Keulen is het nog geen 2 uur rijden. Ook hoopt het park veel Duitse hotelgasten te vinden.

Sandra Neumann-Rystow is coördinator marketing & sales van Efteling Büro Deutschland in Euskirchen. Met drie medewerkers trekt ze al honderdduizenden Duitsers naar Noord-Brabant Aan Neumann de taak om dat aantal nog omhoog te krijgen. Inmiddels heeft één Holle Bolle Gijs al Duits geleerd, vertelt ze.

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Weet je dankzij dit artikel meer over Duitsland? Deel het met je collega's en vrienden:

Artikel door:
Derk Marseille

Derk Marseille (1980) legde samen met Bertus Bouwman en Roy van Veen het fundament voor Duitslandnieuws.nl. Sinds 2005 actief bij BNR Nieuwsradio is dit zijn eerste eigen onderneming. Derk doet de eindredactie, de podcast en werkt creatieve concepten uit in samenwerking met externe partijen. Daarnaast is Derk veelvuldig actief als dagvoorzitter en moderator op internationale events. In het Engels, Duits en uiteraard het Nederlands.