Ga naar inhoud

Krantenkiosk: VW wil goedkope Volkswagen, sterren kopen mkb’ers en conducteur moet weg

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een selectie van onderwerpen uit politiek en economie. Vandaag: Als het aan VW ligt kan het volk zich binnenkort weer een Volkswagen veroorloven. De autofabrikant wil een budgetauto bouwen voor het gezin. De auto is trouwens wel vooral voor de Aziatische markt bedoeld.

Einen wunderschönen guten Morgen!

VW wil een goedkope Volkswagen maken

De Volkswagen zou er ooit voor moeten zorgen dat iedereen zich een auto kon veroorloven. Door de jaren heen werden de modellen luxer en duurder. VW-topman Winterkorn wil weer een goedkope Volkswagen maken, de ‘budgetgezinsauto’ gaat tussen de 8.000 en 11.000 euro kosten. De auto is vooral bestemd voor de Aziatische markt (Süddeutsche Zeitung).

Bekende Duitsers kopen steeds vaker een Mittelständler

Voetbal-ster Philipp Lahm is niet alleen het uithangbord voor cosmeticafabrikant Sixtus. Hij is ook voor de helft eigenaar van het bedrijf. Steeds meer bekende Duitsers worden eigenaar van een Mittelständler (Handelsblatt).

Duitsers betalen netjes hun schulden terug

Als Duitsers geld lenen, dan betalen ze dat netjes terug. Uit cijfers van de leensector blijkt dat Duitsers voorbeeldig op tijd terug betalen (Der Tagesspiegel).

Piraten willen af van kaartjescontrole

Als het aan de Berlijnse Piraten ligt hoeft niemand straks nog kaartjes te kopen voor de tram, bus of metro. In plaats daarvan wil de politieke partij iedereen boven de 18 een vaste ov-heffing laten betalen zodat er geen kaartjescontroleurs meer nodig zijn. Ook automobilisten en fietsers die nooit met het openbaar vervoer gaan moeten meedoen (Der Tagesspiegel).

De best gelezen artikelen:

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.