Ga naar inhoud

Krantenkiosk: Digitale strategie ontbreekt, geen negatieve rente ING-Diba en subsidie carsharing

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een selectie van onderwerpen uit politiek en economie. Vandaag: Duitse bedrijven weten vaak wel dat er veel zal veranderen door de digitalisering, maar hebben zelf geen idee hoe er mee om te gaan. ING-Diba wil nog geen negatieve rente invoeren en Duitsland wil carsharing intensiever subsidiëren.

Digitalisering

Duitse bedrijven ontberen digitale strategie

Bedrijven in Duitsland verwachten elementaire veranderingen door de digitalisering. Maar slechts een minderheid heeft een idee erover hoe het er zelf mee om wil gaan. Bovendien liggen werknemers vaak dwars.

ING-Diba

ING-Diba houdt negatieve rente nog buiten de deur

ING-Diba wil ondanks de lage rente niet in de negatieve percentages schieten. De grootste bank zonder filialen binnen Europa wil spaarders nog niet laten betalen voor hun rekening. Banken proberen aan de ene kant klanten binnen boord te houden met aantrekkelijke spaaraanbiedingen, maar weten vervolgens zelf niet wat ze met het geld  aanmoeten. Daarom besluiten steeds meer Duitse banken dan maar een heffing te vragen in plaats van rente te betalen. ING-Diba-manager Roland Boekhout wil daar niet aan. De 100%-dochter van het Nederlandse ING wist het aantal klanten in Duitsland en Oostenrijk uit te breiden van 8,1 naar 8,3 miljoen.

Carsharing

Duitsland wil carsharing subsidiëren

Het gaat goed met carsharing in Duitsland. Vooral jongeren in grote steden kopen minder vaak een eigen auto en maken in plaats daarvan gebruik van carsharing. De regering reageert en belooft het delen van de auto intensiever te ondersteunen.

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.