Ga naar inhoud

Krantenkiosk: ADAC poetst imago op, kleine marges bij VW en Schäuble harkt extra belasting binnen

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: De ADAC wil het geschonden blazoen oppoetsen met een reclamecampagne die miljoenen kost, Volkswagen verkoopt beter dan ooit, maar zet dat niet echt om in winst en de Duitse schatkist mag hopen op extra belastinginkomsten.

ADAC

ADAC wil imago oppoetsen met miljoenencampagne

Het imago van de Duitse wegenwacht ADAC heeft dit jaar flinke deuken opgelopen na een reeks van schandalen. Nu wil de club weer sympathie terug winnen. Via een miljoenen kostende reclamecampagne wil de ADAC de aandacht vestigen op de service die ze bieden.

Volkswagen

VW maakt weinig winst ondanks verkooprecords

De Duitse autoreus Volkswagen snelt van verkooprecord naar verkooprecord. Maar de massaproductie zorgt per auto voor veel minder winstmarges dan bij de Japanse rivaal Totota. Pakt VW het verkeerd aan?

Belasting

Duitsland harkt nog meer belasting binnen

De Duitse schatkist wordt nog beter gevuld dankzij extra belastinginkomsten dan experts verwacht hadden. De leidende economische instituten in Duitsland zien de toekomst positief tegemoet. Al geldt dit nog niet zo voor dit jaar.

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.