Digitalisering

Waarom succesvolle Nederlandse merken in Duitsland voor een andere online strategie kiezen

Waarom succesvolle Nederlandse merken in Duitsland voor een andere online strategie kiezen

Met een Nederlandse onderneming online omzet draaien op de Duitse markt die vijf keer zo groot is als de Nederlandse. Dat klinkt misschien makkelijk, maar is het dat ook? Ruurd van der Weide, oprichter van Fingerspitzengefühl uit Berlijn, geeft tips voor de juiste online strategie in MARKT, het Duits-Nederlandse economisch magazine van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK).

‘Digitalisering metaalsector staat niet hoog genoeg op de agenda’

‘Digitalisering metaalsector staat niet hoog genoeg op de agenda’

Het is voor kleinere metaalbedrijven lastig om mee te gaan in het digitaliseren van productieprocessen. Vaak is het te duur, of zijn ze speelbal van de systemen die grotere partijen opleggen. Het op de Hannover Messe door premier Mark Rutte geopende ‘fieldlab’ moet daar verandering in brengen. Softwarespecialist Oscar Postma van MKG vindt dat de sector zelf onvoldoende beseft hoe groot het probleem is.

 
Pop Up WordPress Plugin