Ga naar inhoud

De Top 5 van april: ‘Tegen een Duitse chef zeg je geen ‘ja, maar’

Dit zijn de vijf best gelezen artikelen van april: binnen Duitse bedrijven heerst vaak veel meer een hiërarchische cultuur dan in Nederland. Martin de Groot is zelf financieel directeur en vertelt over hoe hij gedijt in Duitsland. Maria Stratemeier, Mey Dudin en Lieke van den Krommenacker schrijven over de taalverschillen tussen beide landen. Bekijk de Top 5 van april.

De vijf meest gelezen artikelen van april 2015:

1. Martin de Groot: ‘Tegen een Duitse chef zeg je geen ‘ja, maar’

Martin de Groot is financieel directeur van een groot softwarebedrijf in Wiesbaden. Als chef staat hij bovenaan de organisatie. Volgens hem moet je je zeer bewust zijn van je eigen rol en zelfs dan kan je nog de fout ingaan. “Let goed op hoe mensen op je reageren.”

2. Maria Stratemeier: Valse vrienden op kantoor en in de kroeg

Maria Stratemeier van Zakelijk Duits ontrafelt maandelijks een paar ‘valse vrienden’. Ditmaal een aantal woorden die langs kunnen komen op kantoor of in de kroeg.

3. Mey Dudin: In het land van de duidelijke taal

De Duitse journalist Mey Dudin werkt in het kader van een uitwisselingsproject twee maanden bij NRC Handelsblad. Haar vallen verschillen in taalgebruik op tussen het Duits en het Nederlands.

4. Lieke van den Krommenacker: verliefd op de ‘dikke gele Duden’

Lieke van den Krommenacker werkt twee maand bij Der Tagesspiegel in Berlijn. Daar bloeit haar liefde op voor mooie Duitse woorden.

5. Hoe een Duitse worstenfabrikant succes heeft met vegetarische producten

Een traditionele Duitse slager ontdekt de vegetariërs als klant. Volgens hem wordt de worst de nieuwe sigaret.

De best gelezen artikelen:

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.