Ga naar inhoud

Vier Nederlandse start-ups finalist bij CODE_n wedstrijd op computerbeurs CeBIT in Hannover

Vier Nederlandse start-ups zijn doorgedrongen tot de eindronde van de innovatiewedstrijd CODE_n die wordt gehouden tijdens de wereldcomputerbeurs CeBIT in Hannover in maart. Genalice, Science Rockstars, Buzzoek en SynerScope uit Nederland horen bij de 50 finalisten die tijdens de wedstrijd hun oplossing met 'big data' tonen.

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meer dan 450 start-ups uit 60 landen van over de hele wereld wilden meedoen aan de CODE_nl4 Contest die wordt gehouden tijdens de wereldcomputerbeurs CeBIT in Hannover in maart 2014. “Indrukwekkend zoveel deelnemers,” zegt Ulrich Dietz van GFT Group, de organisator van de contest. “We zijn ook overweldigd door de hoge kwaliteit van de inzendingen. Met deze wedstrijd willen we laten zien wat er allemaal al kan met ‘big data’. En dan niet alleen als het gaat om technologie, maar ook op het gebied van applicaties en oplossingen voor de industrie.” De winnaar gaat naar huis met 30.000 euro.

Breed spectrum

De 50 finalisten komen uit 16 landen. De meesten daarvan uit Duitsland, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Brazilië, Nederland, Spanje, Bulgarije, Israël en Frankrijk leveren ook meerdere deelnemers. De inzenders komen met een breed scala aan oplossingen. Zo is er een 3D-model voor bouwbedrijven om het plannen te verbeteren, een analyseprogramma dat beter bijhoudt waar energie verloren gaat, een systeem dat files voorkomt en een digitale stressmeter om een burn-out te voorkomen.

Nederlandse finalisten

Genalice (Harderwijk)

De softwareoplossing van Genalice interpreteert en analyseert de genetische samenhang, combineert dit met andere diagnostische informatie en helpt zo complexe medicinale data sneller, betrouwbaarder en goedkoper te begrijpen.

Science Rockstars (Amsterdam)

Science Rockstars verbindt algoritmes en gedragswetenschap in een nieuw businessmodel waarmee bedrijven online en in realtime gepersonaliseerde communicatie met hun klanten te optimaliseren.

Buzzoek (Amsterdam)

Buzzoek maakt het voor winkeliers mogelijk een eigen bonussysteem voor hun klanten op te zetten waarmee ze bijvoorbeeld de OV-Chipkaart als bonuskaart kunnen gebruiken zonder dat ze zich daarvoor hoeven te registreren.

SynerScope (Eindhoven)

Met SynerScope kan iedereen een data-analyse maken die een complexe zaak door het te visualiseren begrijpelijk wil maken.

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door:

Duitslandnieuws beheert sinds 2013 de grootste Nederlandstalige community van mensen en bedrijven die zich zakelijk met Duitsland bezighouden. Met bijna 4.000 verhalen in 7 jaar tijd wist Duitslandnieuws een uniek netwerk aan partners en lezers op te bouwen.